Az örömteli várakozáshoz idén némi keserűség is társul: verseny rendezői kénytelenek voltak az őrségi pályákat törölni a programból. Az ok: az előzetesen kiadott természetvédelmi hatósági engedély ellen a nemzeti park fellebbezett, aminek az illetékes minisztérium helyt adott.
-Jónak tartom a zöldek törekvéseit a természet megóvására, de nem gondolom, hogy valamivel több mint 100 raliautó jobban szennyezné a környezetet, mint az erdőben nap mint nap dolgozó különféle munkagépek. Az Őrségi Nemzeti Parkban vérbeli, nyugodtan mondhatom, világbajnoki szintű pályák találhatók, amelyekre hosszuk és jellegük miatt szükség lenne. Ezek nélkül amolyan kurta futam lesz a szombathelyi. A döntés nehéz helyzetbe hozta a verseny rendezőit, a versenyzők és a nézők pedig szegényebbek lesznek néhány látványos szakasszal, ezért károsnak tartom a döntést- tömören ez a véleménye Herczig Norbertnek az ügyről.
Az idény második murvás viadalán így egy napba zsúfolódik össze a program. Szombaton Szombathelyen persze nem szeretne csütörtököt mondani senki. Más beállításokat kíván ez a futam, mint az előző murvás, mert itt jobb minőségűek a pályák. Ennek megfelelően jobban le kell ültetni a Subaru Impreza WRC-t, és rendkívül nagy szerepet játszanak majd az abroncsok is. Megnyugtató, hogy van miből választani – nyugtázza elégedetten a bajnokságban abszolút 4. helyezett páros pilótája. A pályák a kényszerből átalakított program következtében ugyanazok, mint az elmúlt évben, ami egyfelől unalmasnak tűnhet, másfelől mindig magában hordozza az izgalmat. A tréning mindenesetre nem az utóbbi jegyében telt.
A pályák változatlansága miatt nem élveztük annyira a tréninget, mint szoktuk. Egy kicsit nyomottak voltunk Zolival, de a futamra természetesen eléri izgalmi görbénk az elvárható szintet. Könnyűnek tűnnek a pályák, de éppen ebben rejlik a veszélyességük. Sokszor repesztünk majd végsebesség közelében, a T-alakú kereszteződésekben pedig nagyon oda kell figyelni a megfelelő féktávokra, mert könnyedén emblémát lehet gyártani az autóból a legközelebbi fán. Elsősorban a motorerő és a féktávok versenye lesz ez – foglalja össze a lényeget Norbi.
A küllemében szépségdíjas Subaru motorerejében vannak még tartalékok. Az autót felkészítő Korda Team halad a megoldás felé, éppen úgy, mint Herczigék a rajongók irányába.
Szombathelyen két alkalommal is közönségtalálkozóra invitálják a rali szerelmeseit. Csütörtökön 18 órától a Rexonával karöltve, nyereményjátékokkal várják az érdeklődőket az Intersparban, míg pénteken 16 órától a Subaruval együtt a Savaria Plazában. Szombaton pedig mindenkit a pályák mellé.
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!