Herczig Norbert és navigátora Benics Kálmán jókedvűen, de egy hang nélkül várakoztak a Veszprém Rallye első gyorsasági szakaszának rajtjában. Bár tudták az autójukkal minden rendben, hiszen a 2 napos teszten sikerült tökéletesen beállítaniuk, mégis ott motoszkált a fejükben a kis ördög kérdése: Na, mit gondoltok? Most minden a terv szerint fog alakulni?
Aztán elindult a verseny és a kis SKODA Fabia Super 2000-es megkezdte legújabb száguldását a másodpercekért.
Már az első gyorsaságit szakaszgyőzelemmel zárták. Sőt, sikerük olyannyira töretlen volt, hogy az aznapi 4 szakaszt sorra megnyerték, így az első versenynapot 11 mp-es előnnyel zárták versenytársaik előtt. Ez az előny aztán másnap reggelre - több csapat kérelmének eleget téve, miszerint az 1. versenynap utolsó szakaszán olyannyira megállt a por a pályán, hogy csak az elsőnek rajtoló versenyautó tudott jó látási viszonyok között autózni -, 7 mp-re csökkent, de Norbiék elszántságát ez sem vetette vissza. Még több figyelem, még több koncentráció várt rájuk a 2. versenynapon. A szombati sikerszéria aztán másnap is folytatódott, amikor bár a kitűzött 7 gyorsasági szakaszból csupán 1-et zártak győzelemmel, előnyük mégis 12 mp volt versenytársaik előtt.
Elérkezett az utolsó gyorsasági szakasz.
Délután három óra felé a 38 fokos levegő mozdulatlanul süllyedt rá a mezőnyre. A versenyautók és a versenyzőik felsorakoztak az utolsó szakasz rajtjában. Az SRTH csapatának zöld-fehér kis Skodája is ott várakozott, miközben a szerviz parkban a csapat minden tagja lélegzet visszafojtva meredt a monitorra. A SKODA elrajtolt!
Csend, mozdulatlanság, és feszültség szállta meg a csapatot. A pálya szélén álló barátok folyamatos telefonos összeköttetésben álltak a csapattal, akik jelezték, hogy a Skoda defektet kapott. Ekkor már csak néhány km választotta el a csapatot a győzelemtől.
Az adrenalin az egekbe szökött, a forró levegő megfagyott.
Minden idegszálukkal a gps koordinátákra meredtek, ahol látták, hogy az autó nem lassít! Szélsebesen száguld tovább, tovább és még tovább…
A másodpercek óráknak tűntek, amikor megcsörrent a telefon: A SKODA 3,5 mp-es előnnyel célba ért!
A verseny eldőlt!
Az SRTH csapata megnyerte élete első SKODA Fabia Super2000-es viadalát!
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!