Herczigék abszolút időt autóztak az első öt gyorsasági szakaszon a Subaru Impreza WRC-vel, és ezzel természetesen vezettek az összetettben is.
„9 gyorsasági várt ránk szombaton, ami a megtett kilométerek számát alapul véve felért egy világbajnoki futam egy napi távjával. Jól kezdtünk, mert már az első szakaszon sikerült minimális előnyt kovácsolnunk, amit aztán fokozatosan növeltünk az üldözőkkel szemben. Aztán a hatodik gyorsaságin szereztünk egy defektet a szakasz elején, és így kellett autóznunk 15 kilométeren át. Itt azonban Fortunától kaptunk egy esélyt, mivel Spitzmüller Csaba sajnálatos balesete miatt etap lett ez a gyorsasági, és megmaradt a 10 másodperces fórunk” – foglalja össze az első két kör eseményeit a pilóta.
A következő körben már nem volt ilyen szerencséje a párosnak, és egy pozíciót veszítve a második helyre szorultak Norbiék.
„A hetedik gyorsaságin megint szereztünk egy defektet, ami ugyan nem bizonyult végzetesnek, de innentől vész-üzemmódra kapcsoltunk. Ezen a szakaszon már harmadszor autóztunk ekkor, és jobban benne volt a pakliban a defektveszély a felhordások és a kövek miatt”
Vasárnapra csak négy gyorsasági maradt, ami nem hozott változást Herczigék helyezését illetően.
„Nem lazsáltunk a zárónapon sem, sőt megpróbáltunk húzós tempóban közlekedni, szem előtt tartva persze a biztos pontszerzést is. Nem akartunk nulla pontos versenyt, így nem volt értelme a nagyobb tempót forszírozni, de egy szakaszgyőzelmet így is sikerült elkönyvelnünk. A lényeg, hogy a második hellyel 17 pontot kasszíroztunk, és a bajnoki pontversenyben 19 pontosra növeltük előnyünket. Nagyon elégedettek vagyunk, mert nagy lépést tettünk a végső cél eléréséhez. Az abroncsaink kiválóan szuperáltak a forróságban is, és úgy gondolom, sikerült mindig a megfelelő gumikat választani” – mondja Herczig.
A bajnokságban most három hét szünet következik, majd augusztus utolsó hétvégéjén jön a Nyírség Rali, a bajnokság utolsóelőtti versenye.
„Csakúgy, mint eddig, arra a futamra is megpróbálunk lelkiismeretesen felkészülni. Az autót szervizelő olasz Aimont Racing Team – úgy gondolom - ismét kiválóan felkészített autót fog biztosítani, úgyhogy újfent támadunk, és szeretnénk még közelebb kerülni céljaink megvalósulásához.”
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!