Miután a WRC-ket idéntől nem értékelik a magyar bajnokságban, ezért a páros is kategóriát és autót vált, a jól bevált csapat illetve a fő támogatók viszont maradnak. Csak a név változik, a csapat valamint a célok nem.
„Sikerült magunk mellé állítani a Porsche Hungariát, a Skoda kizárólagos magyarországi importőrét, így idén Skoda Rally Team Hungaria néven versenyzünk a hazai bajnokságban. Az autó természetesen egy Skoda, mégpedig egy Super 2000-es Fabia. Nem is akárki ment ezzel a versenygéppel, a kis világbajnokságnak is titulált IRC-sorozatban Jan Kopecký még futamgyőzelmet is jegyzett az autóval. A technikát ugyanaz az olasz csapat készíti fel a versenyekre, amelyikkel 2009-ben együtt arattuk sikereinket. Az Aimont Racing Team is nevet változtatott, ezentúl a Skoda Rally Team Italiával karöltve törekszünk az elmúlt évi eredmények megismétlésére, de a csapat tulajdonosai, szerelői ugyanazok, mint eddig” – foglalja össze a holtszezonban történteket Herczig Norbert.
Herczigék a Skoda Fabia S2000-est még nem próbálták ki, de az első ismeretségen már túl vannak a számukra új technikával.
„Nemrégiben Olaszországban jártunk, ahol nem csupán megtekintettük a Fabiát, hanem bele is ülhettünk, kicsit ismerkedhettünk az ex-Kopecký autóval. A csapatnak már három S2000-es Fabia van a tulajdonában. A gyári háttér is biztosított, mivel a csapat egyik résztulajdonosa, Mario Fornaris tanácsadó mérnök a Skoda Motorsport részlegén, és ebben a minőségében természetesen részt vett a Fabia fejlesztésében. A honi bajnoki futamokon ő is itt lesz, és tanácsaival minden bizonnyal nagy hasznunkra szolgál” – mondja a pilóta.
Régi közhely, hogy könnyebb a bajnoki címet megszerezni, mint megvédeni azt. Herczigék ennek dacára nem tűzhetnek ki más célt, mint a duplázást. Az anyagi háttér, a technikai feltételek adottak ehhez, az elszántságon pedig eddig sem múlott.
„A támogatóink újfent bizalmat szavaztak nekünk, és segítségükkel nem is lehet más célunk, mint a bajnoki cím megvédése. Nem titkoltan erre készülünk, éppen ezért a szezonkezdet előtt egy hosszabb tesztet tervezünk, hogy alaposabban megismerjük az új technikát.
Összefoglalásként mi mást mondhatnék: újra támadunk!
WRC Rallye Monte-Carlo 2023.01.19 - 23 |
WRC Rally Sweden 2023.02.09 - 12 |
WRC Guanajuato Rally México 2023.03.16 - 19 |
WRC Croatia Rally 2023.04.20 - 23 |
WRC Vodafone Rally de Portugal 2023.05.11 - 14 |
WRC Rally Italia Sardegna 2023.06.01 - 04 |
WRC Safari Rally Kenya 2023.06.22 - 25 |
WRC Rally Estonia 2023.07.20 - 23 |
WRC Secto Rally Finland 2023.08.03 - 06 |
WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023.09.07 - 10 |
WRC Rally Chile Bio Bío 2023.09.28 - 10.01 |
WRC Central Europe Rally 2023.10.26 - 29 |
WRC Forum8 Rally Japan 2023.11.16 - 19scroll |
Letölthető dokumentumaink eléréséhez kattintson ide!